Măsurile de protecția muncii – sau SSM (Siguranța și Securitatea în Muncă) – sunt obligatorii, prin lege, pentru toate sectoarele de activitate, atât publice cât și private. Scopul acestor măsuri este să asigure sănătatea angajatului și să-l țină la adăpost de riscurile profesionale.
În esență, prin aceste măsuri se urmărește prevenirea situațiilor de urgență sau, în cazul în care ele apar, educarea angajaților pentru a ști cum să le depășească.
Fiecare sector profesional are provocările sale. Astfel, nu există o documentație care să poată fi valabilă pentru toate organizațiile. Tocmai de aceea, este foarte important ca tu să apelezi la niște profesioniști, gata să realizeze documentația personalizată de care ai nevoie pentru a-ți ține angajații în siguranță, conform legislației în vigoare.
Legea 319/2006, HG 1425/2006 și HG 955/2010 sunt normele pe care ne bazăm pentru a întocmi documentația de Securitate și Sănătate în Muncă. Această documentație va trebui prezentată agentului ITM (Inspectoratului Teritorial de Muncă) la fiecare control, iar noi suntem alături de tine pe toată perioada controalelor pe care le vei primi.
Documentația cuprinde:
- O autorizare a funcționării firmei, din punctul de vedere al sănătății și securității în muncă;
- O evaluare a riscurilor pentru fiecare poziție din firmă;
- Un plan de prevenire și protecție;
- Tematici pentru instructajele: Introductiv-Generale, la Locul de muncă și Instrucțiunile Proprii;
- Decizii care vor reglementa măsurile de SSM pe teritoriul societății tale;
- Un dosar cu propuneri pentru semnalizarea de securitate;
- Un dosar de procedură pentru acordarea primului ajutor;
- Fișele de instructaj și actualizarea lor;
- Instrucțiuni specifice de SSM pentru fiecare post;
- Plan de prevenire și protecție;
- Fișele individuale de instructaj pentru SSM.
Documentația se întocmește o singură dată, însă ea trebuie actualizată în permanență, în baza contractului de externalizare cu CONSULTIA SRL.
Pentru a putea întocmi dosarul de Securitate și Sănătate în muncă pentru societatea ta, vom avea nevoie de următoarele documente:
- Tematica pentru toate fazele de instruire;
- Evidența zonelor cu risc ridicat (unde este cazul);
- Plan de acțiune în caz de pericol grav și iminent (unde este cazul);
- Regulamentul de Ordine Interioară (în care să fie trecute obligațiile de a cunoaște și respecta deciziile de SSM);
- Fișa postului pentru fiecare angajat (care să includă modul de însușire și respectare a măsurilor SSM).
Simți că toate documentele te copleșesc? Nu-ți fie teamă! Suntem aici să ne asigurăm că angajații și firma ta sunt la adăpost de orice riscuri! Contactează-ne și vezi cum te putem ajuta!