Auditul Securității și Sănătății în Muncă (SSM) este primul pas care trebuie făcut de angajator, înainte ca acesta să-și contureze obiectivele de SSM.
Prin auditul SSM se evaluează gradul în care organizația respectă reglementările legii în vigoare din domeniul în care își desfășoară activitatea. În urma auditului, responsabilii cu SSM vor putea stabili pașii care trebuie urmați pentru ca organizația să funcționeze conform legii.
Echipa Consultia îți vine în ajutor și preia partea de Audit SSM, pentru ca tu și echipa ta să puteți să vă continuați treaba în completă siguranță.
Auditul SSM se efectuează la cererea angajatorului, conform Legii nr. 319/2006. Metoda de audit utilizează două fișe: fișa referitoare la riscuri generale și fișa referitoare la riscuri specifice.
La nivelul companiei, auditul SSM se face prin evaluarea conformității activității de SSM prin cinci fișe: implicarea conducerii, strategia, planurile și procedurile privind SSM, consultarea salariaților, împreună cu fișa de identificarea, evaluarea și prevenirea riscurilor profesionale, alături de instruirea, perfecționarea și formarea personalului în domeniul SSM.
Auditul SSM are două etape: