Deoarece legislația actuală nu prevede în mod expres care sunt demersurile pe care un ANGAJATOR trebuie să le efectueze în situația în care un SALALARIAT este confirmat pozitiv la testul COVID, ANGAJATORUL:
1. va respecta instrucțiunile publicate pe site-ul DSP;
2. se va asigura că obligațiile sale privind securitatea și sănătatea în muncă a salariaților sunt respectate trebuind în acest sens să stabilească toți contacții direcți ai salariatului confirmat pozitiv.
În acest scop va respecta următoarea PROCEDURĂ:
1. Va înștiința fiecare salariat solicitându-i să declare dacă a fost în contact direct cu salariatul confirmat pozitiv. În informare, angajatorul va arăta ce reprezintă un contact direct, respectiv:
• Persoana care locuiește în aceeași gospodărie cu un pacient cu COVID-19;
• Persoana care a avut contact fizic direct cu un caz de COVID-19 (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor);
•Persoana care a avut contact direct neprotejat cu secreții infecțioase ale unui caz de COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănușă);
• Persoana care a avut contact faţă în faţă cu un caz de COVID-19 la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de minimum 15 minute;
• Persoana care s-a aflat în aceeași încăpere (ex. sală de clasă, sală de ședințe) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m;
2. După ce a stabilit contacții directi ai salariatului confirmat, angajatorul le va pune în vedere să rămână acasă în izolare și să urmeze instrucțiunie publicate pe site-ul D.S.P.
3. Angajatorul va înștiința medicul de medicina muncii având în vedere că sănătatea lucrătorilor este supravegheată de medicul de medicina muncii, nefiind necesar ca Angajatorul să înștiințeze alte instituții ale statului.
4. Angajatorul va lua măsuri de igienizare a spațiilor.