Companiile din țara noastră se luptă zi de zi cu birocrația și multele obligații legale pe care le au. Pe fiecare plan de activitate există rapoarte, documente și registre de completat și proceduri stricte de urmat, conform legii. În acest context, e ușor de înțeles de ce antreprenorii văd responsabilitatea pentru protecția muncii ca pe o altă procedură administrativă pe care trebuie să o rezolve.
Dar protecția muncii înseamnă o productivitate mai mare a angajaților și colaborare îndelungată cu aceștia. Dacă un inspector de resurse umane are responsabilitatea selectării personalului conform calificărilor și pregătirii sale, serviciul de protecția muncii va asigura securitatea și sănătatea personalului, astfel încât colaborarea să fie optimă.
Importanța serviciului de protecția muncii și administrarea personalului
Ce se poate întâmpla atunci când pui protecția muncii în plan secund? Firma ta are de pierdut, angajații tăi au de pierdut, iar satisfacția clienților va merge pe aceeași pantă descendentă. La fel se întâmplă și atunci când personalul este nepotrivit pentru firma ta.
Totuși, ce câștigi atunci când dai atenția cuvenită protecției muncii și grijii față de angajații tăi? Dar, cel mai important, ce câștigi atunci când alegi să externalizezi aceste servicii?
- Creezi un mediu de muncă sănătos și sigur. Atunci când se asigură un mediu de lucru adecvat, angajații au energie pentru muncă și sunt mai motivați să dea tot ce au mai bun. Asigurarea unui mediului propice pentru muncă este un procedeu complex, care ar trebui realizat de oameni calificați în domeniu. Apelarea la o firmă externă este o alegere foarte bună deoarece echipa este specializată și calificată pentru a transforma firma ta într-una sigură pentru toată lumea care îi calcă pragul. Riscurile sunt diminuate, iar satisfacția angajaților este pusă pe primul loc.
- Ești la curent. Normele legislative privind securitatea și sănătatea în muncă, precum și administrarea personalului, sunt variate și se schimbă periodic. Externalizarea acestor servicii înseamnă că nu va trebui să-ți faci griji că pierzi ceva din vedere. Angajații unui serviciu specializat în domeniile protecția muncii și resurse umane sunt la curent cu toate modificările și prevederile legislative. Astfel, primești constant sprijin și îndrumare.
- Eficientizezi timpul. Știm cât de stufoasă este legislația din aceste domenii. Găsirea, aprofundarea și aplicarea legislației constituie un proces îndelungat și anevoios, ceea ce te poate face să pierzi din vedere alte lucruri la fel de importante. Externalizarea serviciilor de protecția muncii și administrarea personalului înseamnă că altcineva preia aceste aspecte, pentru ca tu să poți să te concentrezi pe celelalte aspecte administrative.
- Nu-ți faci griji pentru amenzi sau penalități. Evidența personalului este o activitate care necesită atenție. Greșelile făcute în dosarele angajaților, dar și netransmiterea informațiilor la timp către autoritățile competente, pot să-ți aducă amenzi sau penalități ce pot fi ușor evitate. Un inspector extern este atent la aceste aspecte și te ajută să stai departe de evenimente neplăcute.
- Ai oamenii potriviți la locul potrivit. Inspectorul de resurse umane are experiența necesară pentru a ști să plaseze oamenii pe posturile care li se potrivesc. Astfel, angajații tăi vor putea să-și folosească abilitățile pentru activități croite pentru ei.
Nu neglija angajații
Lipsa atenției angajatorului cu privire la problemele de securitate și sănătate în muncă, precum și cele de administrarea personalului, creează multe probleme în interiorul firmei. Acestea sunt doar câteva dintre problemele cu care te-ai putea confrunta, ca angajator:
- Fluctuație de personal și nemulțumiri în cadrul colectivului de angajați;
- Personal distribuit necorespunzător la locurile de muncă, care trebuie să îndeplinească sarcini de muncă ce nu corespund calificarii;
- Punerea în pericol a sănătății angajaților;
- Amenzi din partea ITM;
- Accidentarea personalului, cu consecințe deosebit de grave (chiar și deces);
- Raspundere penală;
- Încălcarea normelor de protecție a muncii și sistarea activității firmei de către ITM.
Asigurarea securității și sănătății în muncă este un mesaj către angajați. Le transmiți angajaților că sunt respectați, tratați cu seriozitate și că siguranța și confortul lor sunt pe primul loc. Inspectorul de resurse umane se asigură că aceștia ocupă acele posturi pentru care sunt calificați, iar astfel se asigură că angajații sunt motivați și pregătiți să-și îndeplinească sarcinile de serviciu.
Externalizarea serviciului de resurse umane și a celui de protecția muncii înseamnă o investiție în profesionalism și experiență. Inspectorii externi sunt specializați în aceste domenii și, prin experiența lor, vor putea să prevadă și să preîntâmpine orice problemă ar putea apărea.
Prin alinierea politicilor firmei de angajați te vei asigura că armonia e prezentă pretutindeni. Astfel, afacerea ta va rezista testului timpului și va putea fi transmisă mai departe cu o moștenire puternică.