Toate posturile pe care le poți regăsi într-o firmă vor avea niște riscuri, mai mari sau mai mici. Serviciul de evaluare a riscului permite realizarea unei ierarhizări a riscurilor, pentru a le identifica pe cele mai mari și pentru a eficientiza alocarea cu prioritate a resurselor.
Obligativitatea evaluării riscurilor a fost introdusă prin Legea nr. 319/2006, a Securității și Sănătății în Muncă. Conform acesteia, angajatorul are obligația să evalueze riscurile, să dețină un dosar de evaluare a riscurilor și să întocmească un plan de prevenire și protecție pentru unitatea în care angajații săi își desfășoară activitatea.
Evaluarea riscului reprezintă stabilirea valorii de risc, fie cantitativă, fie calitativă, legată de o situație concretă și o amenințare cunoscută (numită pericol). Acțiunea necesită un calcul al componentei de risc (R), al clasei de gravitate (G) și al clasei de probabilitate a pierderii (P).
Evaluările de risc se efectuează de către un Expert în Securitate și Sănătate în Muncă. Expertul trebuie să aibă, conform legii, nivelul superior de pregătire în domeniul SSM. Evaluarea trebuie să fie realizată pentru fiecare componentă a sistemului de muncă:
- Mijloace de producție;
- Sarcina de muncă;
- Mediul de muncă;
- Acțiuni greșite, omisiuni.
Dacă vrei să externalizezi serviciul de Evaluare a riscului, echipa CONSULTIA îți pune în slujbă consultanți cu experiență în realizarea evaluărilor pentru o mulțime de posturi. Suntem pregătiți să vă ajutăm pe tine și angajații tăi să stați la adăpost de riscuri! Contactează-ne și vezi cum te putem ajuta!